close

Asa de bune, ca nu te lasi pana nu le termini – Chiftelute de legume

Asa de bune, ca nu te lasi pana nu le termini – Chiftelute de legume

Bine ati venit in Bucataria Romaneasca

Ingrediente:

3 dovlecei
2 morcovi
2 cartofi
2 oua
2 linguri pesmet
cateva fire patrunjel
sare
piper
boia
Mod de preparare:

Dovleceii, morcovii si cartofii se dau pe razatoare, se sareaza, se lasa putin apoi se storc de zeama. Peste legumele stoarse, se adauga ouale, pesmetul, patrunjelul tocat si condimentele. Se amesteca bine, se modeleaza chiftelutele si se prajesc in uleiul incins. Se scot pe o farfurie in care am pus prosop de hartie, pentru a absorbi uleiul. Se servesc calde sau reci. Daca vreti sa adaugati si ciuperci tocate marunt in compozitie, iata ce trebuie sa aveti in vedere:

Cat timp trebuie sa fierbeti ciupercile Champignon?
Timpul de fierbere a ciupercilor Champignon depinde foarte mult de starea lor: prospata sau congelata. Daca sunt proaspete, se fierb in cratita cu apa deja clocotita timp de 7 minute. In oala sub presiune se lasa doar pentru 5 minute. In acest mod veti reusi sa pastrati toti nutrientii din ciuperci. Daca alegeti sa le preparati in oala pentru gatit cu abur, le puteti lasa timp de 10 minute. In cazul in care aveti la indemana ciuperci congelate, acestea trebuie initial decongelate la tamperatura camerei. Dupa aceasta, se spala si se pun la fiert in apa clocotita pentru 3 minute.

Cum trebuie sa fierbeti ciupercile pentru salata?
Daca doriti sa fierbeti Champignoanele pentru salata, trebuie sa pregatiti intai de toate marinada. Puneti la fiert un vas cu apa, in care adaugati: piper negru boabe, cuisoare, frunze de dafin, o lingurita de sare si una de zahar. Adaugati aici ciupercile dupa ce marinada clocoteste. Lasati-le sa fiarba aproximativ 7-10 minute.

Beneficiile ciupercilor Champignon
Fibrele din ciuperci joaca un rol deosebit de important in prevenirea constipatiei si reglarea sistemului digestiv. Ciupercile contin amidon care, odata ajuns in sistemul digestiv, este transformat in hrana pentru bacteriile din colon, ajutand la mentinerea unui intestin sanatos.

Cercetatorii de la Universitatea din Pennsylvania au descoperit ca doar cateva ciuperci au de 12 ori mai multa cantitate de L-Ergothioneine (un puternic antioxidant), decat germenii de grau si de patru ori mai mult decat ficatul de pui. In consecinta, au capacitatea de a intari sistemul imunitar.

In acelasi timp, Universitatea Hanyang din Coreea de Sud a descoperit ca ciupercile pot scadea riscul de cancer la san. Specialistii sustin ca sansele de a dezvolta tumori mamare sunt cu atat mai mici, cu cat consumul de ciuperci este asociat cu cel de ceai verde. Nutritionistii recomanda ciupercile in dieta si alimentatia femeilor, dar si a barbatilor pentru a preveni cancerul de prostata.

Echipa Bucataria Romaneasca va ureaza Pofta Buna!